8-M Vaga general feminista
Ahir 8 de Març, dia internacional de la Dona, el moviment feminista va tornar a demostrar que la lluita continua, que hi ha molta ràbia i que cal dir prou i canviar les coses. Vam convocar vaga general feminista per donar visibilitat i cobertura a totes les persones que volien manifestar-se i reivindicar els seus drets.
Des de IAC-CATAC, amb la nostra presència a les mobilitzacions arreu del territori en les diferents accions reivindicatives, vam aportar el nostre granet de sorra per donar veu a tots aquells drets que encara falten per assolir. Més enllà d’allargar la pausa del cafè i fer rodes de premsa, la vaga general feminista va ser tot un èxit. Va deixar palès que encara queda molt camí per recórrer i que l’opressió del patriarcat i del capital exprimeixen la classe obrera i molt especialment a la dona treballadora.
No defallirem en la nostra lluita perquè som un sindicat combatiu i feminista que donarà veu i reconeixement a les invisibilitzades. Vam sortir als carrers, els vam tallar, ens vam manifestar i vam reivindicar sota l’empara d’una vaga general. Sense aquesta convocatòria hagués estat impossible mobilitzar tantes persones durant tot el dia.
Les nostres demandes són:
- Unes condicions laborals dignes per a les dones treballadores.
- L’estabilització de la situació laboral de les treballadores.
- Prou precarietat laboral, especialment als contractes de curta durada.
- El reconeixement dels treballs invisibilitzats.
- Acabar amb els sostres de vidre, que contribueixen a la bretxa salarial.
- Mesures per reduir la concentració de dones en cossos i nivells d’inferior salari.
- Contra les privatitzacions i externalitzacions de serveis públics.
- Prou discriminació cap a les dones en l’accés a l’ocupació: currículums cecs.
- Permisos de cura 100% retribuïts, mesures de conciliació reals i àmplies, com el permís a les famílies monoparentals.
- La jornada laboral setmanal de 35 hores.
- El compliment de la llei contra la violència masclista amb recursos pressupostaris i formació.
- Una educació feminista. Formació i recursos per a l’aplicació efectiva de la coeducació i de l’educació sexual i afectiva.
- Una salut des d’una perspectiva feminista. Reconduir el biaix de gènere en els serveis de salut.
Tot això no serà possible sense una mobilització i un treball de base des del sindicalisme combatiu i antifeixista. Ens pertoca a nosaltres mobilitzar les persones, no esperar que algú ho faci per nosaltres.
Visca la lluita feminista!
Cap pas enrere en igualtat, equitat i drets
Continuarem lluitant contra el cisheteropatriarcat
Per un món més just, sense racisme i contra el capitalisme
· A Lleida vam ocupar la plaça Sant Joan al matí on es vam instal·lar un punt d’informació i vam participar de les xerrades que hi van tenir lloc, on hi destaquem la nostra secretaria d’Acció Sindical. Posteriorment, a les 18h va haver-hi la manifestació.
A igual treball, igual salari
Foc al patriarcat
· A Tarragona manifestació de les 12 h del migdia.
Unim-nos per una vida digna. Juntes ho podrem tot.
· A Girona manifestació a les 18.30 h de la tarda, amb la lectura de manifest.
Per una vida que valgui la pena viure.
· A Sabadell vam participar a la manifestació de les 18.30 h.
Un dia no podrem més i juntes ho podrem tot.
· A Barcelona a les 9h del matí vam participar del Piquet Central Informatiu de la Vaga General Feminista durant tot el matí.
També vam donar recolzament a la vaga d’estudiants que va recórrer els carrers de Barcelona i vam fer un punt de cures per agafar forces per a la següent manifestació.
Finalment vam participar a la multitudinària manifestació de les 18 h de la tarda pels carrers de Barcelona, que va agafar força per les mobilitzacions constants durant el dia de vaga general feminista.
Vaga Feminista contra el sistema cishetero patriarcal, racista i capitalista
Garantim així, que totes les persones treballadores de Catalunya puguin exercir el seu dret a vaga i el de manifestar-se lliurement sense por a les represàlies de la patronal.
Cap pas enrere en igualtat, equitat i drets,
Continuarem lluitant contra el cisheteropatriarcat
Per un món més just, sense racisme i contra el capitalisme
Perquè ens sobren els motius
Ara és el moment de fer les reivindicacions, en el marc de la #VagaGeneralFeminista!
Catalunya ha clamat pels canvis i per la igualtat, la justícia i en contra del patriarcat.
Sindicalisme combatiu és això
Comments